Boekenbeurs 2017

01-11-2017

Woensdag 1 november ging ik langs op de 81ste editie van de boekenbeurs in Antwerpen. Met micro en camera in de hand sprak ik met de schrijvers, de interviews kan je hieronder beluisteren.

Mark Tijsmans: Zanger, televisie- en toneelacteur maar vooral ook jeugdauteur. Hij is de schrijver van de bekende boekenreeks Wiet Waterlanders, en sinds kort het nieuwe boek Tante Geola. Ik had een gesprek met Mark en dat kan je hieronder beluisteren!

Hans Martens: Het eerste seizoen van het programma 'Bake Off Vlaanderen' zit erop, de winnaar is Hans Martens. "Eigenlijk heb ik me nooit ingeschreven met het idee, 'ik ga ooit mogen meedoen." vertelt hij nog. Beluister het interview hieronder en ontdek het antwoord op de vraag; Wat gebeurde er met al die lekkernijen achter de schermen?

Marieke Vervoort:  Marieke, ook wel Wielemieke genoemd is een paralympisch winnaar van een gouden en zilveren medaille. Marieke zit heel haar leven al in een rolstoel en nu schreef ze een boek over 'de andere kant van het sportief succesverhaal'.

Faroek Özgünes: De zaak over de kasteelmoord is al bezig sinds 2012. Faroek, ook bekend van zijn misdaadprogramma op VTM volgde het hele proces op de voet en schreef er een boek over. Ik kon hem even spreken.

Ish Ait Hamou:  Ish werd bekend dankzij het programma 'so you think you can dance', hier was hij choreograaf. Sindsdien kwam zijn leven in een stroomversnelling terecht , hij schrijft (zijn hele leven lang al) boeken, en binnenkort komt hij met een eigen theatershow. Alle détails hoor je hieronder!

Rik Torfs: De joligste schrijver van de hele Boekenbeurs? Dat is ongetwijfeld deze man. Enkel al in dit interview van 2 minuten lachte hij 4 keer met mij. Moet kunnen! Alles over het boek van Rik Torfs hoor je hieronder in het interview!

Koen Crucke: Wereldberoemd in Vlaanderen als de kapper uit Samson & Gert 'Meneer spaghetti', maar wat misschien nog niet geweten was is dat Koen vroeger ook echt een kappersopleiding heeft gevolgd. Hij schreef een boek over het fantastisch beroep. 

Herman Brusselmans: Daarstraks hadden we het al over de joligste man van de hele Boekenbeurs, wel ik denk dat we nu de meest blije man gevonden hebben, ik had een kort gesprekje met Herman en ook nu was hij weer volledig zichzelf.

Het boekenbeurs-avontuur zit er voor mij op, maar jij kan nog altijd langs gaan. Nog tot 12 november staat het gigantische evenement in de zalen van Antwerp Expo. En neem het van mij aan, je hoeft echt geen boekenfreak te zijn om het daar naar je zin te hebben!

© 2019 Timo Piredda 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin